The Witness הוא משחק פאזלים חדש של ג׳ונתן בלואו, שידוע בעיקר בתור ״הזה שפיתח את Braid״. הוא לא דומה ל- Braid. בכלל. אז מה קורה בו? צפו!
(הוידאו מכיל דוגמאות רק מתחילת המשחק, כדי להרוס כמה שפחות ממנו)
The Witness הוא משחק פאזלים חדש של ג׳ונתן בלואו, שידוע בעיקר בתור ״הזה שפיתח את Braid״. הוא לא דומה ל- Braid. בכלל. אז מה קורה בו? צפו!
(הוידאו מכיל דוגמאות רק מתחילת המשחק, כדי להרוס כמה שפחות ממנו)
רצה הגורל, ומעולם לא היתה בגיימפאד ביקורת XCOM: Enemy Unknown. הקלטנו עליו פרק מיוחד של ״גיימפוד״, שיבחנו אותו בתור אחד ממשחקי השנה של 2012, הזכרנו אותו שוב ושוב בבלוג ובפודקאסט לאורך השנים, אבל ביקורת? מעולם לא. אז, באיחור קליל, קבלו את הביקורת ל- XCOM.
זה סיפור ישן וידוע. הקלישאה הכי גדולה בספר הקלישאות הגדולות של המדע הבדיוני. חייזרים פולשים לכדור הארץ. יש להם כלי נשק מתקדמים וחלליות מפחידות וכל מה שיש לנו זה קצת נשק קונבנציונלי וכמה אנשים עם הרבה מוטיבציה. אבל יש שתי סיבות עיקריות שבגללן UFO: Enemy Unknown (או XCOM: UFO Defense, תלוי איפה גרתם ב- 1994) כל כך התעלה מעל הקלישאה הזאת. הראשונה היא שהוא ניגש לסיפור הזה בגישה של סימולטור – מנסה לתת אווירה ריאליסטית ומפורטת ככל האפשר לסיפור ההגנה הנואש על המין האנושי. השנייה היא האכזריות שלו – הוא לא נתן לכם לשכוח לרגע שאתם נלחמים בקרב אבוד נגד אויב חזק בהרבה, והיה נותן לכם לבנות לאורך שעות משחק רבות את החיילים האהובים עליכם ביותר לפני שהוא היה הורג אותם בתור אחד בלי שתהיה לכם הזדמנות להגן עליהם. המשך »
הנה זה מתחיל. זיירמן עשה לדני, ניקול ואחותו שקד סיבוב קצר בנפלאותיו של XCOM 2. אין פה בכלל ספוילרים, ואפילו ״ספוילרים למכניקה״ יש פה רק לכמה מכניקות וסוגים של חייזרים שנתקלים בהם בחודשיים הראשונים של המשחק. יש מספיק דברים מגניבים להראות ב- XCOM 2 בכל מקרה.
מצד שני, קצב הפריימים הוא לא מוצלח כל כך. מצטערים על זה.
עדיין לא יצאו משחקים שמתחשק לנו או שיצא לנו להקליט עליהם Let's Play, אז הנה משהו מלפני כמה חודשים שהקלטנו ועדיין לא פרסמנו. יש בו כדור. ומכוניות. ורקטות. Rocket League!
הו, Need for Speed, אתה יכול להיות כל כך מביך כשאתה רוצה.
בטריילרים ובתערוכות, Beyond Eyes מיצב את עצמו כמשחק אינדי יפהפה שנותן לשחקנים לחוות נושא שדנים בו רק לעתים רחוקות במשחקים. משחקי מחשב באופן כללי לא נוטים להציג כל כך מגבלות פיזיות – אז מגבלה פיזית כמו עיוורון? במדיום שמסתמך מאוד על דימויים חזותיים? זה קורה, אבל זה מאוד, מאוד נדיר.
זה מה שקורה ב- Beyond Eyes. אתם משחקים ילדה בשם ריי, שאיבדה את הראייה שלה בתאונה. בעולם המסוגר שהיא חיה בו, אחד ממקורות ההנאה היחידים שלה הוא ביקור של חתול בשם נאני. אבל יום אחד נאני מפסיק לבקר, וריי המודאגת יוצאת לחפש אותו.
Beyond Eyes מתיימר לא רק להציג את נושא העיוורון, אלא גם לעשות את זה בצורה שונה ממה שראינו עד כה. עיוורון במשחקים מוצג בדרך כמשהו שהופך את העולם לשחור וחשוך. ב- Beyond Eyes, העולם שהדמות הראשית שלו לא רואה הוא לבן בוהק ומלא אפשרויות. כשהיא הולכת בתוכו, הוא נצבע בהדרגה. קולות מרוחקים צובעים חלקים נוספים ממנו – וכך היא יכולה "לראות" דברים שלא נמצאים לידה – פרה גועה באחו, פכפוף הנחל הסמוך, מגדל שעון שמצלצל במורד הכביש. זה שאפתני ומעניין, אבל זה לא כל כך עובד. המשך »
Beyond Eyes הוא משחק קטן עם רעיון מעניין שבו אתם משחקים ילדה עיוורת שמחפשת את החתול שלה. אבל כמו שזיירמן הזכיר בפרק האחרון של ״גיימפוד״, בתור משחק הוא לא משהו בכלל. מה שגרם לסרטון ה״בואו נשחק״ הזה להיות אחד מהקצרים ביותר שהקלטנו אי-פעם.
דניס חשב שהעלילה לא קוהרנטית. זיירמן קצת התעצבן על הבעיות הטכניות. ארז לא התחבר כל כך. אבל אף אחד מהם לא התלונן כשהם קשרו מגדל שמירה לרכב שטח ואז משכו חזק. ואז ירו רקטה על תחנת דלק. Just Cause 3! המשחק שהרבה יותר גדול מהסכום של כל חלקיו. וחלקיו הם ״פיצוצים״.