אונליין: זה לא פיצ’ר, זה באג

עופר שוורץ| Rant הוספת תגובה

זוכרים את הימים הטובים של לפני 10-20 שנה, שהייתם קונים משחק חדש בחנות, רצים הביתה, מכניסים את הקסטה/דיסק לקונסולה שלכם, מדליקים את הטלויזיה, ואז מגלים שאי אפשר לשחק כי השרתים של Ubisoft לא עובדים?

מה, לא?

בזמן האחרון יצאו שני משחקים שחיכיתי להם הרבה זמן: Transistor (המשחק החדש של Supergiant) וכמובן Watch_Dogs. את Transistor אפילו קניתי ב-preorder, וביום שהוא יצא רצתי הביתה, הורדתי את המשחק למחשב, הדלקתי את הטלויזיה ומיד התחלתי לשחק. לא הרבה אחר כך הפסקתי, כי זה היה בלתי אפשרי. בערך כל 10 שניות המשחק קפא ל-2-3 שניות. קיללתי בשקט, אז קיללתי בקול רם, ואז חשבתי “טוב נו, ככה זה ב-PC, תמיד יש סיכוי ליפול על קונפיגורציה דפוקה שבמקרה לא מסתדרת טוב. זה מה שאני מקבל על זה שהייתי נחמד וקניתי ישירות מהאתר של המפתחים במקום לשחק על ה-PS4. בטח יוציאו פאץ’ בקרוב.”

למחרת אכן יצא פאץ’. הוא לא תיקן את הבאג.

מתברר שהבעיה היא ב-online features של המשחק, והדרך היחידה לתקן את זה היא להעלות את סטים במצב אופליין. רגע, תחזרו אחורה שניה – איזה online features? שיחקתי במשחק כמעט שעה ולא ראיתי שום דבר שנראה כמו אונליין. הפורומים טוענים שהמשחק לפעמים מראה צלליות של שחקנים אחרים באקראי, פיצ’ר מאוד שולי שהיה יכול להיות אקראי באותה מידה גם בלי חיבור לרשת. ובשביל זה אני ועוד אנשים היינו צריכים להעביר את סטים ל-offline mode כל פעם שרוצים לשחק ב-Transistor במשך כמה ימים – שזה, אגב, בערך מה שהיה לוקח לי לסיים אותו אם הוא אשכרה היה עובד מהרגע הראשון. בסוף, אגב, כן יצא תיקון לבעיה: הם פשוט כיבו לחלוטין את הפיצ’ר הזה.

וזה עוד מצב טוב יחסית. Watch_Dogs פשוט לא עבד להרבה אנשים בגלל בעיות ב-Uplay. ברי המזל מביניהם ששיחקו על קונסולות – במיוחד לאור העובדה שלפי השמועות הוא עובד מזעזע על PC – פשוט נאלצו להסתדר בלי כל הפיצ’רים האונליינ-ים, אבל בעלי PC לא יכלו אפילו להפעיל את המשחק. וזו ממש לא פעם ראשונה שדבר כזה קורה (מישהו אמר SimCity?).

אז כן, Uplay זה חרא של שירות וכולם יודעים את זה. אבל הבעיה פה היא יותר עמוקה: כבר שנים כולנו מתלוננים על זה שמכריחים אותנו להתחבר לרשת בשביל משחקי single player, ואם תעשיית המשחקים רק הייתה מתעלמת מאיתנו בהפגנתיות ובעיקשות מוחלטת זה היה business as usual ואפילו לא מצדיק פוסט (וכמה עצוב שזה המצב שאנחנו נמצאים בו); אבל בחייאת, אם כבר אתם משקיעים זמן בפיצ’רים שלא אכפת לי מהם, לפחות תעשו את המאמץ המינימלי לדאוג שהם לא ידפקו את שאר המשחק.

בערך מאז סוף תקופת ה-PS2, ה-PC היה כמעט תמיד הבחירה הדיפולטית שלי למשחקים. ועכשיו יש לי מחשב חזק, עם קונטרולר של Xbox 360 וחיבור לטלויזיה ולמערכת סאונד מעולה, ובאמת שחשבתי שלא תהיה לי סיבה לשחק שום דבר חוץ מ-exclusives על משהו אחר. אבל אולי הגיע הזמן לחזור לימים הטובים ולהתחיל להשתמש ב-PS4 בתור מכשיר המשחקים המרכזי שלי.

טוב, לפחות עד הפעם הבאה שה-PSN יפסיק פתאום לעבוד.

תגיות: ,

4 תגובות ל “אונליין: זה לא פיצ’ר, זה באג”

  1. fuck that shit מאת fuck that shit:

    pirate the mofo

  2. עופר שוורץ מאת עופר שוורץ:

    אני לא באמת רוצה להיכנס עכשיו לדיון על פיראטיות, וזו לא המטרה של הפוסט. דברים כאלה כמו מה שהיה ב-Watch_Dogs הם אכן אחד הצידוקים היותר לגיטימיים של אנשים שמורידים משחקים פיראטיים; אבל בסופו של דבר, אנשים שחושבים שזה בסדר תמיד ימצאו סיבה אם הם יחפשו מספיק טוב, ואנשים שחושבים שזה לא בסדר פשוט יוותרו על המשחק עם העקרונות שלהם מספיק חשובים להם, או יחכו למבצע או משהו.

  3. bla מאת bla:

    לאחר שגם פאר קריי 3 וגם אססינס קריד 4 לא עבדו לי במשך שבועיים מהרגע שקניתי אותם בגלל התנגשויות של יופליי וסטים עד שנאלצתי לשים קראק על המשחק שקניתי כדי לשחק בו, בי נשבעתי, אני לא קונה יותר משחק של יוביסופט אף פעם. פשוט מחרים, ולא חשוב עד כמה המשחק טוב. וזה חבל, כי אני בקושי יכול לחכות לפאר קריי 4

  4. איתי ברנר מאת איתי ברנר:

    וואו, אני חייב להגיד ששיחקתי ישירות דרך uplay והמקום היחיד שבו היה לאג נוראי זה ב – Hotspots. בכל מקרה, אפשר לכבות את רוב ה – Online Features, במיוחד את הקטע המעצבן ששחקנים מנסים לפרוץ אליך וזה די חסר שימוש למי שרוצה קודם כל לגמור את הקמפיין לסינגל.

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS