2021: סיכום שנה – עופר

עופר שוורץ|סיכום שנה אין תגובות »

נראה לי שלפי החוק אני אמור לפתוח את הפוסט הזה בתלונה הסטנדרטית על זה שלא היו משחקים השנה, והכל נדחה, וכל שאר ההתמרמרויות ששמעתם בכל מקום. אבל האמת? הייתה אחלה שנה מבחינת משחקים, לדעתי.

נכון שאין משחק אחד שאפשר להצביע עליו ולהגיד שהוא ייחודי ומדהים וממש היה קפיצה מרשימה באיזשהו מובן. נכון שהיו המון דחיות ועיכובים ובלגנים. ונכון שכמה משחקים "גדולים" מאוד איכזבו (היי Battlefield 2042). אבל ממש לא היה מחסור במשחקים מצוינים וכיפיים, גם בגזרת ה-AAA, גם באינדי, ואפילו באמצע. למעשה היה לי קשה לצמצם את הרשימה ל-3 דברים, ונאלצתי לוותר על משחקים מעולים ומפתיעים כמו Guardians of the Galaxy, Kena, Psychonauts 2, Death's Door, Solar Ash ועוד. אם זה מה שאנחנו מקבלים בשנה איטית ובעייתית במיוחד, תכלס, אנחנו במצב די טוב.

אז בנימה אופטימית זו, בואו נצביע על משחק אחד ונגיד שהוא ייחודי ומדהים וממש היה קפיצה מרשימה באיזשהו מובן.

המשך »

2021: סיכום שנה – זיירמן

עידן זיירמן|סיכום שנה אין תגובות »

אחרי שבשנת 2020 התרשמתי מכמה שנראה שהבעיות הגדולות של 2020 די דילגו על תעשיית הגיימינג, נראה שהג'יפה הגלובלית השיגה אותנו בסופו של דבר ב- 2021. לפחות מבחינתי – רוב 2021 הוקדשה למשחק בדברים שיצאו לפני שנת 2021. ובכל זאת, למצוא 3 דברים שאהבתי מאוד השנה זו משימה שאני יכול לעמוד בה ממש בקלות.

המשך »

2021: סיכום שנה – ארז

ארז רונן|סיכום שנה אין תגובות »

זה אולי לא תמיד נראה ככה, אבל אני יכול להשבע שבחלקים מסויימים של 2021, שבוע פה שבועיים שם כזה, התחלתי להרגיש שהחיים חוזרים למסלולם. די, ההפסקה המוזרה שלקחנו בשנתיים האלה של הקורונה נגמרה, מתחילים להעמד שוב על הרגליים, דברים מתחילים לזוז פה.

רק מה, תעשיית המשחקים זזה לאט. העולם מתחיל אולי להתחיל לזוז בלי הקורונה (הלוואי, בתלות בנתוני ההדבקה והתחלואה בפועל של האומיקרון איכסה פיכסה, טל״ח)? לתעשיית המשחקים הזאת, שעדיין מנסה להדביק את כל העיכובים שספגה בתחילת ימי המגיפה, יקחו עוד כמה חודשים לחזור לשגרה.

מעט מדי ״משחקים גדולים״ יצאו השנה. ובכל זאת, גם בשנה כזאת שוודאי תזכר כמדבר הגדול לפני 2022 הגדושה – היו כמה משחקים מעולים ששווה להתעכב עליהם. אז יאללה, בואו נסכם!

המשך »

גיימפוד, פרק 256: קוראים לו קרייטוס, Dude! (סיכום שנת 2020)

עידן זיירמן|גיימפוד, סיכום שנה תגובה אחת »

אוקיי, כן, קורונה זה חרא, אבל מבחינת משחקים – זו היתה שנה לא רעה בסך הכל! כהרגלנו בקודש, סיכמנו אותה בלייב.

להורדה (1:20:58, 111 מגה)

המשך »

2020: סיכום שנה – ארז

ארז רונן|סיכום שנה אין תגובות »

הו, איזו שנה זו הייתה.

לא, ברצינות, שמישהו יענה לי על השאלה. איזו שנה זו הייתה? כי אני סגור כל כך הרבה זמן בבית שאני כבר לא בטוח מה קורה סביבי.

בכל מקרה, לא משנה באיזה דרכים מקוריות 2020 הלקתה בכם – היא עדיין נתנה לנו מספיק חומרים לדבר עליהם בסיכום המסורתי שלנו. אז יאללה, פעם אחת אחרונה ודי לשנה זאת: בואו נסכם!

המשך »

2020: סיכום שנה – זיירמן

עידן זיירמן|סיכום שנה אין תגובות »

את 2019 סגרנו עם הסיכום של עופר שאמר "איזה משחקים הולכים לצאת ב- 2020, אה?". ובאמת – שיו, איזה משחקים יצאו ב- 2020. בעוד שהשנה הזאת, עבור המון אנשים ועבור המון צורות בידור, לא היתה מדהימה, בלשון המעטה – בפינת הגיימינג הקטנה שלנו אולי לא הכל היה "עסקים כרגיל", אבל זאת היתה שנה מצוינת.

לשמחתי, עופר כבר כתב על Hades, אז קצת יותר קל לי לסנן את הרשימה הנרחבת שלי לבסך הכל שלושה דברים שאהבתי ב- 2020. אבל היו יותר. הרבה יותר.

המשך »

2020: סיכום שנה – עופר

עופר שוורץ|סיכום שנה אין תגובות »

זו בטוח לא הפעם הראשונה שאתם קוראים את המילים האלה: 2020 לא בדיוק הייתה שנה סטנדרטית. אבל גם היא נגמרה בסוף. ובניגוד לשאר תחומי החיים, למשחקי וידאו דווקא היו אינטראקציות די חיוביות עם הקורונה בסך הכל. נכון, היו דחיות ובלגנים כצפוי, אבל הרבה משחקים גם הפתיעו לטובה ועזרו ללא מעט אנשים לשרוד את הבידוד או להתחבר עם חברים ובני משפחה שהיו מבודדים במקום אחר. או סתם לשמור על כושר או שפיות. קונסולות נעלמו מהמדפים באותה מהירות שהן הופיעו, ואפילו סלבריטאים ופוליטיקאים הגיעו לבקר ב-Animal Crossing ו-Among Us. ובתוך כל זה הגיע גם דור חדש.

עכשיו הגיע הזמן לסכם את השנה המוזרה הזו. למי שלא מכיר את הפורמט, בימים הקרובים יעלו פוסטים של כמה מכותבי הבלוג, שבהם כל אחד יבחר 3 דברים שעשו לו את השנה, ועוד דבר אחד ש… לא. ואז בשבת בערב נסגור את סיכום השנה בפרק לייב חגיגי של הגיימפוד.

אז בואו נתחיל!

המשך »

Reboot, remake, recycle

עופר שוורץ|חפירות, סיכום עשור אין תגובות »

להמציא דברים זה קשה. ניסיתם פעם לשבת ולכתוב סיפור שלם מאפס? עם דמויות ורקע ועלילה והכל? אני לא. אבל ממה ששמעתי זה מלא השקעה, ואם רוצים שאנשים גם יקנו את זה אז צריך להוסיף עריכה ובקרת איכות וכל מיני זוטות כאלה. הרבה יותר קל למצוא סיפור קיים שכבר הוכיח את עצמו ולכתוב לו המשך. אם אתם מרגישים עצלנים במיוחד, אל דאגה: פשוט קחו את אותו סיפור בדיוק ושחררו גירסה מחודשת עם קצת שינויים, ותנו לנוסטלגיה לעשות את שלה.

כן, לכבוד סיום שנות ה-2010, אנחנו הולכים לדבר על כל העשורים האחרים. כי אחוז נכבד מהמשחקים שיצאו בשנים האלה היו רימייק, ריבוט, רימאסטר, או סתם פורט מודרני לאיזה Final Fantasy ישן או משהו כזה.

המשך »

התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS