כי זה הזמן, לפי How Long To Beat Steam, שייקח לי לסיים לחלוטין את כל ספריית ה- Steam שלי. זה, כמובן, אם אני באמת מנסה להגיע ל- 100% בכל משחק. אם אני רק ארצה לסיים את קו העלילה הראשי של כל המשחקים שלי אני אצטרך רק לשלושה חודשים.
How Long To Beat Steam הוא אתר שהכין (ושלח לנו) בחור בשם אוהד שניידר, שמנסה להצליב בין המידע בחשבון ה- Steam שלכם עם הנתונים שנאספו ע”י משתמשים באתר HowLongToBeat בניסיון להגיד כמה זמן פנוי תצטרכו בחיים אם אתם רוצים באמת לסיים את כל המשחקים שיש לכם בחשבון ולא שיחקתם בהם לעולם. הוא גם מנסה להצליב את זה עם נתוני המשחקים הנוכחיים שלכם בשביל לנסות ולהסיק כמה זמן נשאר לכם בכל משחק, ביחס לכמות הזמן ששיחקתם.
המערכת לא מושלמת, כמובן, בעיקר בגלל הבעייתיות של בסיס הנתונים של How Long To Beat (שחושב, למשל, שלמשחקים כמו Geometry Wars, Audiosurf או Unreal Tournament יש סוף), אבל היא עושה הערכות מאוד מוצלחות. תנסו אותה. יש מצב שהתוצאות יפתיעו אתכם.
אז איזה ז׳אנר זה בדיוק Dungeon of the Endless? ובכן, המם… בערך Tower Defense/רוגלייק/מוזר? אנחנו לא בטוחים. אבל זיירמן ודני התיישבו לשחק בו, והבינו שלמרות המכניקה המוצלחת והרעיונות הטובים שמשתלבים זה בזה, איכשהו הוא לא משחק מספיק טוב, למרות שהוא מעניין.
לפני שלוש שנים, Broken Age שבר את קיקסטארטר. ההבטחה של טים שייפר לקווסט 'קלאסי' מהאנשים שהיו אחראים לכמהמהקווסטיםהטוביםביותר בכל הזמנים הביאה אנשים לשפוך על הסטודיו שלו כמויות של כסף. כמויות שגרמו לכל מיני מאמרים מביכים של "האם אנחנו צופים בתחילת המוות של מפיצות המשחקים?" להכתב ברחבי הרשת. אבל מאז עברו שנים, הפיתוח של Broken Age נקלע לקשיים כלכליים (שזו דרך יפה להגיד "נוהל בצורה כושלת"), והמשחק פוצל לשני חלקים. החלק הראשון יצא לפני יותר משנה, והחלק השני יצא ממש לא מזמן.
בעולם מתוקן, האקספוזיציה הזאת היתה מיותרת. התוכנית המקורית שלי היתה להתעלם מהמסלול רב-התהפוכות שהמשחק הזה עבר, ולנסות לשפוט אותו כמוצר שלם, כפי שהוא נמכר היום. זו התגלתה כבעיה. הסיבה הראשונה לכך היא ש- Broken Age הוא משחק שהעלילה שלו מקבלת ברקס מאוד חזק קצת לפני נקודת האמצע שלו, אבל זה לא הפריע לי במיוחד. הסיבה המשמעותית יותר היא שהחצי השני גרוע.
על הנייר, Grow Home נראה כמו משהו שזיירמן ממש אמור לאהוב. משחק נסיוני קטן וחמוד במחיר זול מבית Ubisoft. בשטח, מסתבר ש- Grow Home הוא כל מה שזיירמן שונא במשחקים מגוף שלישי מזוקק לאריזה מתסכלת אחת. אבל יפה למדי.
שנתיים וחצי אחרי קמפיין קיקסטארטר מוצלח ביותר, למרבה השמחה גם המשחק עצמו יצא מוצלח ביותר. משחק תפקידים עמוק ומעניין שמביא את הסגנון הקלאסי של Infinity Engine לזמנים מודרניים יותר, עם עיצוב משחקים יותר מוקפד וכמובן HD.
או בניסוח אחר: רוצים לראות את עופר מנסה להגיד דברים מעניינים על משחק תוך כדי שהוא מנהל קרב טקטי מתוחכם ונותן פקודות ל-7 דמויות שונות?
(כן, משום מה 20 ומשהו דקות לתוך ההקלטה התחיל להיות הד מהמיקרופון, פעם הבאה אני אקליט עם אוזניות בתקווה שזה ימנע את זה.)
הנה משהו שאנחנו לא עושים בכל יום – כבר דיברתי בפודקאסט (ואז כתבתי ביקורת, ואז שוב בפודקאסט) על Evolve, שלמרות אי-אלו בעיות שיש לו, אני מחבב במיוחד. אז החלטנו, בשביל להראות לכם את הצורה המיוחדת שבה המשחק הא-סימטרי הזה עוד כשמשחקים אותו עם עוד אנשים, להקליט סרטון שלנו משחקים במצב ה- Evacuation של המשחק (מצב שמורכב מחמישה סבבים שמשפיעים זה על זה בדרכים שונות) משתי נקודות מבט בו-זמנית, ואז לערוך אותן ביחד.
זה לקח הרבה זמן, אבל הנה התוצאה לפניכם. זה היה מותח (לפרקים), זה היה מצחיק (לפרקים), זה היה מתסכל (לפרקים) וזה היה מגניב (לפר… הבנתם). צפו בנו משחקים Evolve! (או במילים אחרות – צפו בי מובס בצורה חסרת-רחמים בתור מפלצת ב- Evolve!)