איפה הם היום: Pixel Art

עופר שוורץ|חפירות 4 תגובות »

מי מאיתנו לא אוהב pixel art? יש לזה את כל היתרונות של גרפיקה ישנה וגרועה, בשילוב עם הרגשה שהמפתחים לא רצו להשקיע בעיצוב הויזואלי, ועם הבונוס הנוסף שזה מזכיר משחקים פחות טובים מלפני שלמדנו לעצב משחקים כמו שצריך. טוב, כן, התשובה היא “אני”. אני לא אוהב פיקסל ארט.

לא שאני מתנגד לנוסטלגיה באופן כללי; כמו כולם, גם אני אהבתי את השלבים הדו-מימדיים ב-Super Mario Odyssey, או המכניקה הבלתי-מתפשרת של Super Meat Boy ו-Cuphead, או הסגנון ה-over-the-top של Far Cry: Blood Dragon. אני בטוח שאם איזושהי התערבות קוסמית הייתה מאפשרת לי לקנות SNES Classic איכשהו, הייתי מאוד נהנה מהמשחקים הקלאסיים שהוא מכיל, לפחות לזמן הקצר שהיה לוקח לי להיזכר כמה משחקים בתקופה הזו היו מתסכלים ולא ידידותיים.

אבל זו הבעיה שלי עם נוסטלגיה for its own sake: בניגוד למה שכל אחד מעל גיל מסוים יגיד לכם, פעם לא בהכרח היה טוב יותר.

Nice hat. המשך »

ביקורת: Horizon: Zero Dawn

עופר שוורץ|ביקורת 2 תגובות »

משחקי עולם פתוח, אני חייב לכם התנצלות. במשך שנים טענתי שאתם סתם fad ואין לכם כלום להציע. קראתי לכם משעממים, רפטטיביים, לא מקוריים, גלגלתי עיניים כשכולם התלהבו מ-Assassin’s Creed או GTA, התעצבנתי כשעוד ועוד משחקים וז’אנרים שאהבתי התחילו לאמץ את הקונספט של עולם פתוח, צחקקתי צחוק מביך כשהמודל העסקי של יוביסופט הפך להיות “עוד משחקי sandbox גנריים!!!1”, ובשקט קיוויתי שהטרנד הזה יעבור ונוכל לחזור למשחקים עם pacing נורמלי וסביבות מעוצבות כמו שצריך. אבל עכשיו אני יודע שזו הייתה רק תחילת הדרך, שהייתם צריכים להתבגר ולהיסגר על עצמכם, ובעצם יש לכם הרבה פוטנציאל.

אולי הייתי צריך להבין שמשהו לא בסדר בתיאוריה שלי אחרי 80 שעות משחק ב-Skyrim. אבל עם כל Far Cry או Just Cause או Red Dead Redemption שנוסף לאוסף זה רק נראה יותר סביר שאני צודק, ומשחקי עולם פתוח הם פשוט גרועים לא בשבילי. אפילו The Witcher 3 ו-Fallout 4 לא שכנעו אותי סופית; “טוב, בסדר”, חשבתי לעצמי, “אולי זה יכול לעבוד במשחק תפקידים, איפה שבכל מקרה יש הרבה דרכים שונות לשחק וקווסטים צדדים וכל זה. אבל משחקי עולם פתוח קלאסיים הם עדיין משעממים”.

ואז הגיע Horizon: Zero Dawn.

המשחק נקרא Horizon כי, כמו שאפשר לראות, יש אופק המשך »

תגיות:

היקום המורחב של Kingdom Hearts

עופר שוורץ|Rant, ביקורת תגובה אחת »

אז שיחקתי השבוע ב- Kingdom Hearts Ultra HD Remix 2.719338 Turbo Edition או איך שלא קוראים לו. הוא היה מעניין למדי, וממש לא מה שציפיתי, ויש לי כל מיני דברים להגיד עליו. למרבה המזל, אני חבר בבלוג משחקי וידאו ואני בטוח שהקוראים שלנו ישמחו לביקורת כתובה פעם בעשור או משהו; אבל אני לא באמת יכול לכתוב ביקורת למשחק הזה. המשך »

תגיות:

מחשבות אקראיות על ה-Nintendo Switch

ארז רונן|חפירות 8 תגובות »

מריו קופץ בשמחה באוויר. לינק מנגב זיעה של לחץ מהמתח. נינטנדו חשפה בסוף השבוע שעבר את הקונסולה החדשה שלה, Nintendo Switch, ובשלב זה קשה להחליט אם מדובר בפוטנציאל להצלחה מטורפת או לכישלון מפואר.

החשיפה הזו, אחרי שנים של שמועות (וחודשים של ידיעה חלקית, על סמך טיזר קצר שנינטנדו שחררה לפני חודשיים), הציגה הרבה פרטים מסקרנים ומגניבים לצד הרבה פרטים מעצבנים. נינטנדו היא עדיין נינטנדו, והיא עדיין מפגינה כישרון נדיר בלהציג משחקים נהדרים שעושים חשק, ובדיוק ברגע שנראה שהכל הולך בכיוון הנכון והאצבע מתחילה לנוע לכיוון כפתור ה"הזמן" באמזון נינטנדו משחררת איזה פרט מבאס, שגורם לי לסנן בקול רם "מה לעזאזל נינטנדו". כזו היתה נינטנדו כבר הרבה מאוד שנים, וכזו היא נינטנדו עדיין.

עבר כמעט שבוע מהחשיפה. מספיק זמן לקרוא מלא מלא התרשמויות של עיתונאים ששיחקו בקונסולה, לצפות בשעות רבות של וידאו מאולם התצוגה של נינטנדו, ולנסות לגבש כל מיני מחשבות בנוגע להרפתקה הבאה של שלה. אחרי הקיפול תוכלו לקרוא, אם תרצו, את המחשבות האקראיות האלה, שמציגות את מה שנראה לי יכול לעבוד ממש טוב ב-Switch ומה שנראה כמו WTF מוחלט. ראו הוזהרתם – זה הולך להיות ארוך לאללה.

המשך »

יומן משחק XCOM 2, פרק 14: הסוף

עידן זיירמן|יומן משחק 2 תגובות »

רוצים לדעת מה קרה בפרקים הקודמים? לחצו כאן בשביל להגיע לרשימת כל הפוסטים שכתבתי בנושא עד עכשיו. אמ;לק – דם, יזע, דמעות ומוות. אם כי לא הרבה כפי שאפשר היה לצפות.

19/8/2035, Operation Iron Breaker

טוב, לפחות זה לא ה- Archon Kingהמחתרת רצתה שאני אחלץ מדען מכלא של ה- Advent. עד כדי ביקור של ה- Archon King, לא נראה שזו הולכת להיות יותר מדי בעיה. ובהתחשב בזה שכבר חלק מכלי הנשק שלי התבגרו לשלב הפלזמה שלהם, נראה שגם הופעה שלו לא תהיה בעיה גדולה מדי. אז שלחתי למשימה את יונדב הטלפת, עידן דקל הרובוט, בוריס ה- Specialist החובש, יותם נוי הצלף (למשימות עם הגבלת זמן אני מעדיף להשתמש בצלף האקדוחן על פני הצלף הצלפי) ואת טל הורוביץ, הריינג'ר הקולונל הטרי. חוץ מזה, הייתי צריך גם רימונאי, ונראה היה לי כאילו החייל עטור-המוטיבציה אלון שוורץ קצת חלוד וזקוק לאימונים מחודשים. אז קראתי לו בשביל לשלוח אותו למשימה. ואז קראתי לג'ין ביטון סונג, והסברתי לו שאני צריך שהוא יוריד את החליפה של ה- Berserker Queen עכשיו. בתגובה, ג'ין הסביר לי שהוא לא רוצה להוריד את החליפה, ואלון הודיע לי שבהתחשב בכמות שכבות הבגדים שמפרידות בין ג'ין לבין החליפה הזו – גם הוא לא רוצה ללבוש אותה. אבל אני המפקד, לעזאזל איתם, הם עשו את מה שאמרתי להם לעשות. אחרי רבע שעה של הבהרות לגבי גורלו הצפוי של ג'ין אם הוא לא יוריד את החליפה, הוא הוריד את החליפה. השתררה שתיקה לא-נעימה בחדר, ואז אלון יצא בהחלטיות החוצה, כשהחליפה נשארת על הרצפה.

"ג'ין, יכולת לפחות, אתה יודע, ללבוש תחתונים"

המשך »

גיימפוד, פרק 157: סיכום שנת 2016

עידן זיירמן|גיימפוד, סיכום שנה אין תגובות »

שנה (אזרחית) חלפה, שנה (אזרחית) באה, ואנחנו… נסכם אותה, או משהו. לא באמת הלכתי עם זה לשום מקום. לצורך סיכום השנה קראנו לאביב "אייסל" מנוח מהפודקאסט לגיימר העצלן, "שורפים משחקים", וליאיר "אין לי שם אמצעי מגניב כמו אייסל" דונין מהפודקאסט עם השם הטוב ביותר בעולם, "חומוס צ'יפס שלט". היה מצחיק וזיירמן אמר רק 7 פעמים "XCOM 2".

להורדה (1:24:45, 149 מגה)

shownotes אחרי הקפיצה! המשך »

2016: סיכום שנה – ארז

ארז רונן|סיכום שנה 4 תגובות »

אז רגע, לאן ברחה לי 2016?

לא, ברצינות. אני חושב שרק אתמול כתבתי את סיכום שנת 2015 לגיימפאד. אני מסתכל על המשחקים שהכתרתי אז למשחקי השנה שלי, ולא מצליח לקלוט שהם כבר בחוץ מעל לשנה. אני מסתכל על מדף המשחקים שלי ומגלה שם מלאן מלאן משחקים מצויינים שיצאו ב-2016, ולא באמת הספקתי לשחק בהם.

אומרים שהזמן רץ שנהנים, אבל נראה שאצלי הוא רץ תוך כדי החלפת חיתולים. 2016 היתה "שנת לירי", בתי הבכורה שנולדה במרץ, והורידה דרסטית את הזמן שהצלחתי להשקיע למשחקים (אל תרחמו עליי. היא חמודה לאללה, ואומרים שבשנה השניה זה משתפר ואפשר להקדיש מחדש זמן גם לפלייסטיישן). קשה לי לחשוב על משחקים שסיימתי השנה מלבד Uncharted 4. קל לי מאוד לחשוב על משחקים שממש הייתי רוצה להקדיש להם עשרות שעות אבל נאלצתי לזנוח כעבור שעות בודדות (Dragon Quest Builders – אני עוד אשוב עליך!).

לפיכך, אוותר השנה על שטאנץ "המשחקים הכי טובים", ואכתוב על כל מיני מאורעות ומגמות שהצלחתי לשים לב אליהן ב-2016, בין חיתול לחיתול.

המשך »

2016: סיכום שנה – דני

דני מור|סיכום שנה אין תגובות »

כשנגשתי לכתוב את הפוסט האחד והיחיד שאני מפרסם בגיימפאד מדי שנה, הבנתי שלעולם לא הייתה לי שנה פחות רוויה במשחקים חדשים. שיחקתי פחות – דברים חדשים ובכלל – ותשומת הלב שלי בכלליות הייתה מופנית לנושאים אחרים. אפילו הקלטתי הרבה פחות פרקי גיימפוד ממה שהייתי נוהג לעשות בעבר, ואני מתגעגע! השנה, דווקא משחקים מוכרים תפסו את תשומת הלב שלי יותר מהחדשים, אולי בגלל שהיה לי נוח לחזור אליהם.

אבל בכל זאת, היו כמה משחקים שאין ספק שראוי לציין:

המשך »


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS