2015: סיכום שנה – ארז

ארז רונן|סיכום שנה תגובה אחת »

לקראת סופה של שנת 2015, לקחתי לעצמי דקה לעמוד מול מדף המשחקים שלי. הסתכלתי על שלל המשחקים שהגיעו אליי השנה ועדיין לא הספקתי להשקיע בהם את הזמן הראוי להם (כן מריו מייקר, אני מסתכל עליך!), ונכנסתי לדכאון.

זה לא שלא היו לי תירוצים. סיום של עבודה אחת והתחלה של אחת חדשה, הכנת אי אילו קורסים אקדמיים (על כתיבה למשחקים לא פחות!), נסיון לכתוב פיצ'ר לקולנוע, בישול של בן אדם חדש שצפוי לצאת לאוויר העולם מתישהו בתחילת 2016 – כל אלה ועוד העסיקו אותי לאללה במהלך השנה החולפת, ולא השאירו לי מספיק שעות פתוחות להתמודד עם מבול המשחקים שיצאו ב-12 החודשים האחרונים.

וכך אני מוצא את עצמי בסוף השנה, מול המדף, מצטער על כל אותם משחקים שלא באמת זכיתי לשחק בהם. ואז אני מבין שבעצם זה לא כל כך עצוב. כי אם יש כל כך הרבה משחקים מוצלחים שיצאו השנה ולא הספקתי לשחק בהם – זה אומר שיצאו השנה מלאאאא משחקים מוצלחים. וזה כבר יותר טוב ממה שהלך ב-2014. ובכלל, מה איכפת לי לצבור כמות נאה של משחקים טובים על המדף? מתישהו הרי אצא לפנסיה, אז הנה, אני דואג לארז של העתיד לתעסוקה בימים משעממים במיוחד!

בכל מקרה, אחרי הקדמה ארוכה מהנדרש, אחרי הקיפול תוכלו למצוא את סיכום השנה שלי, או כמו שגיא זוהר היה אומר את זה: זו היתה השנה שהיתה בשלושה משחקים מצויינים ומאורע אחד שעשה לי עצוב על הלב.

המשך »

קרבות כאתגר מחשבתי

עופר שוורץ|חפירות 4 תגובות »

לוחמים הם לא חכמים במיוחד. כל מי ששיחק D&D יודע את זה. דיוק היסטורי? היגיון בריא? פחחח, אנחנו עוסקים פה במשחקי וידאו, למקרה ששכחתם. והאמת שיש ב-trope הזה מידה כלשהי של היגיון – המיומנות של להסתער לתוך שדה קרב ולהרביץ לאנשים עם חרב ענקית לא בדיוק דורשת מאמץ מנטלי מטורף; אם יש מישהו בחבורה שהתפקיד שלו הוא לפתור חידות ולקבל החלטות אסטרטגיות קשות, לא מאוד מופרך להניח שזה כנראה לא יהיה ה-meat shield הענק שרץ לעבר האויבים ודופק את הראשים שלהם זה בזה.

לוחם טיפש, אילוסטרציהמשחקי אקשן נוטים לאמץ חזק את הגישה הזו, ולעצב את הקרבות שלהם כאתגרים מכניים שדורשים יחסית מעט תכנון ומחשבה ובעיקר דיוק וזריזות. לפעמים הם ייתנו לכם סוגים שונים של נשקים, או כל מיני רימונים / קסמים / גאדג’טים, או זרועות ענקיות שיכולות לתפוס את האויבים ולזרוק אותם על אויבים אחרים, אבל בהרבה מקרים זה רק רמה אחרת מעבר ללהחליט אם להשתמש בחרב הענקית כדי להרביץ לאויב בראש או בבטן. לא שזה רע – סדרות כמו Asylum או God of War או Half Life הוכיחו שאפשר לעשות המון עם הבסיס הזה ולעשות את זה מאוד מעניין ומאתגר.

אבל מדי פעם מגיע משחק שמצליח להתעלות מעל לסטריאוטיפ של הבריון הטיפש ולהפוך קרבות זמן-אמת לאתגר מחשבתי ממשי. לא, אני לא מדבר על הרמאות הקלאסית בשם real-time with pause; אני מדבר על The Witcher 3. המשך »

גיימפוד, פרק 122: מקלשן אולימפי

עופר שוורץ|גיימפוד 5 תגובות »

או: הפרק שבו סוף סוף אנחנו מדברים כמו שצריך על המשחק ההוא עם באטמן.

להורדה (58:49, 54 מגה) המשך »

גיימפוד, פרק 121: פודקאסט. מלא פודקאסטים של פודקאסט.

מירית בן חור|גיימפוד 7 תגובות »

והפעם, בפרק החדש של גיימפוד: עידן, ערן, ארז ומירית מדברים על בערך ביליון משחקים וביליון וחצי פודקאסטים!

להורדה (1:01:14, 56 מגה) (לחצו על ׳המשך׳ בשביל לקרוא את הרשימה המלאה).   המשך »

גיימפוד, פרק 119: Let’s play בדברים בזמן שאנחנו מקליטים

עופר שוורץ|גיימפוד 4 תגובות »

כפי שהזכרנו בפרק הקודם, E3 ממש מעבר לפינה ולכן כל החברות מחכות עם ההכרזות הגדולות ואין הרבה על מה לדבר. או, לפחות, זה מה שחשבנו שיקרה לפני שנחשפו 2 משחקים גדולים והרבה חדשות מ-Valve.

ואפרופו E3, בראשון הבא (21.6) ב-21:00 יהיה הנגאאוט פוסט-E3. האודיו יעלה עוד שבועיים בתור פרק 120, אבל עזבו אתכם, בואו להנגאאוט, זה הרבה יותר מגניב! פרטים נוספים בפייסבוק/טוויטר.

להורדה (1:00:05, 55 מגה) המשך »

גיימפוד, פרק 118: ללכת לאיבוד בדואר

עידן זיירמן|גיימפוד 4 תגובות »

כמה טיפוסי, בדיוק אחרי שהכרזנו על שינוי הפורמט ככה שהחדשות יהיו באמצע הפרק – יש לנו פרק רק עם משחקים, ובלי חדשות. וגם קצת יותר קצר מהרגיל, אבל זה לא קשור.

מה שכן, אנחנו מנסים את הקטע הזה של להעלות את הפרקים ליוטיוב, כי כל מיני אנשים ביקשו את זה במשך השנים. תגידו אם זה מוצא חן בעיניכם.

להורדה
המשך »

בואו נשחק ב- The Witcher 3

עידן זיירמן|Let's Play אין תגובות »

בלי רעש, בלי צלצולים, בלי סקס על גב של חדי-קרן ממולאים – ארז, יוגב ועידן לקחו את גרלט לסיבוב בעולם היפה של The Witcher 3, והיה להם כיף!

תגיות: , , ,

גיימפוד, פרק 110: 90 ומשהו אחוז חשיבות עצמית

עופר שוורץ|גיימפוד 4 תגובות »

השבוע קרה לנו משהו שלא קורה הרבה – כולם שיחקו באותו משחק! טוב, חוץ מארז, ששיחק במשחקי Wii U וגירסאות מחודשות של משחקים ישנים. אבל בכל זאת, דיברנו הרבה על The Talos Principle, משחק שעוסק בלדבר הרבה.

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod110-8.2.2015.mp3|titles=Episode 110: 90-something Percent Self-Importance]

להורדה (58:27, 80.2 מגה)  המשך »


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS