קינקט – סבב ביקורות

דורון יעקבי|ביקורת תגובה אחת »

אחרי חודשים ארוכים בהם האקס בוקס שלי שימש כמכונת דאנס סנטרל באופן די אקסלוסיבי, יצא לי לשחק במספר משחקי קינקט. הנה מה שחשבתי עליהם.

Fruit Ninja Kinect (ל-XBLA)

את המשחק הזה אפשר לסכם ב”נכון Fruit Ninja? אז לקינקט”. הוא לא מתיימר לעשות יותר או פחות, אלא זה בדיוק משחק השמדת הפירות ששיחקתם בסמארטפון שלכם, אבל בגרסה שבה אתם משתמשים בזרועות שלכם כדי לבצע את הקיצוץ. מצבי המשחק הם זהים כמעט לחלוטין, כאשר גם פה מצב הארקייד (זה שיש בו בננות שנותנות בונוסים מגניבים) הוא הכי כיפי. התוספת המשמעותית היחידה על פני גרסת הסמארטפון הוא מצב מרובה משתתפים שבו שני שחקנים יכולים לקצוץ פירות ביחד. למעשה, עבורו רכשתי את המשחק. זה פשוט כיף לשחק עם עוד חבר ולהתחרע על הפירות במסך. זיהוי התנועות עובד היטב, ובאופן כללי זה ניצול מוצלח של חיישן הקינקט.

ובכל זאת, קצת ביקורת. קודם כל, הוא יקר. 10$ זה המון למשחק כזה, מהסוג שעולה בין 0 ל-4 שקלים בגרסת הטלפון. ואם כבר אנחנו משלמים מחיר כל כך יקר, ניתן היה לצפות לקצת חידושים ושינויים שמנצלים את העובדה שמדובר בפלטפורמה ביתית. עוד מצבי משחק? בונוסים חדשים? עגבניות שרי? משהו? נו טוב.

אז מומלץ? בהסתייגות קלה, אבל כן. הוא כיפי, ומהווה הדגמה משעשעת של הקינקט לחברים.

 

Child of Eden

משחק הקינקט הכי יפה ומיוחד שיצא עד כה. הוא מגיע מהיוצרים של Rez, והוא בסגנון די דומה לו. זהו משחק יריות “על מסילה” והקורבנות הם כל מיני צורות גאומטריות המייצגות חלקיקי מידע, וירוסים והשד יודע מה, בעולם וירטואלי הזוי ויפיפה שיצרו המפתחים (היפנים, כמובן). המטרה: להציל את לומי, העלמה היפה הכלואה בעולם הזה. כמו Rez, גם Child of Eden עושה שימוש נהדר במוסיקה, כאשר הירי שלכם יוצר אפקטים קוליים שמשתלבים במוסיקת הרקע ומוסיפים לחוויה הויזואלית גם חגיגה קולית. זהו מהמשחקים הבודדים שמהנים גם עבור צופה מהצד, ולא רק עבור זה שמשחק.

כשיחקתי רוב הזמן לא ידעתי מה לעזאזל קורה על המסך, אבל נסחפתי לחלוטין לתוך המראות המוזרים של Eden, והמוסיקה הנהדרת (ויש גם שירים!). השליטה באמצעות הקינקט מסייעת לתחושה הזאת: זה מרגיש כאילו אתם מחוברים, פיזית, לנעשה על המסך, ואתם ממש זורמים, ויורים, בתוך המרחב. לא פלא, אם כן, שמיקרוסופט החליטה לכלול את המשחק בחבילות הקינקט החדשות – החיישן והמשחק הזה פשוט נועדו זה לזה.

החסרון המרכזי של Child of Eden הוא האורך שלו. הסיפור נגמר תוך שעתיים פלוס-מינוס, מה שהיה קביל, אולי, אם הוא היה נמכר במסגרת ה-XBLA, אך כשיצא הוא נמכר במחיר מלא, וזכה להצלחה מסחרית די עגומה. למרבה המזל, הכללתו בחבילות הקינקט הביאה לכך שניתן לקנות אותו עכשיו במחיר זול בהרבה ב-ebay. אני קניתי אותו ב-11 דולר, ובמחיר הזה אני ממליץ עליו בלב שלם.

 

Leedmees (ל-XBLA)

שיחקתי רק בגרסת ה-trial של Leedmees, והיא שעשעה אותי לשעה בערך. הקונספט: כמו למינגס, רק שאתם משתמשים בגוף שלכם על מנת להעביר את היצורים הזעירים ממקום למקום. אתם עומדים באמצע, ועליכם לעמוד בתנוחות שונות כדי שתוכלו לשאת את ה-leedmees מצד אחד של המסך לצד האחר, כאשר הפלטפורמות והמכשולים משתנים משלב לשלב. הרעיון ממש חמוד, וכשזה הולך לו, המשחק גורם לכם להרגיש כמו ענק שמנסה לעזור לגמדים הקטנים שלו, מרים אותם על זרועותיו ומוביל אותם למקום מבטחים.

אבל זה לא תמיד הולך לו. לעיתים קרובות המשחק לא הצליח לזהות את תנועותי בדיוק, ופעמים רבות נפלו הקטנטנים למותם, מול קולות התסכול שלי. פעולה שאמורה להיות פשוטה, כמו להרים leedme מהקרקע, התגלתה כמסובכת מדי, עקב מימוש קינקטי לא אופטימלי. גזר הדין: אפשר לוותר.

סיכום

אם אתם ממאוכזבי הקינקט (אני אף פעם לא השתייכתי לקבוצה הזו), אני חושב שתשמחו לגלות שמשחקים הולכים ועושים דברים יותר ויותר מעניינים עם החיישן הזה. אפשר לשחק במשחק כמו Child of Eden עם שלט, אבל זה פשוט פחות כיף. תנו ליפנים חומרה מגניבה, והם כבר ימצאו משהו יצירתי לעשות איתה.

הפתעה: האתר של מיקרוסופט עובד

עופר שוורץ|כללי 16 תגובות »

קניתי הרגע את Insanely Twisted Shadow Planet. אלה חדשות מפתיעות בפני עצמן, אחרי שהתלוננתי ש-$15 זה יותר מדי, אבל הדבר המרגש באמת הוא שעשיתי את זה בצורה פשוטה ונוחה דרך האתר של מיקרוסופט.

חלק מכם בטח ניסו פעם לקנות נקודות דרך xbox.com וגילו שזה לא עובד בלי כרטיס אשראי אמריקאי. גם לי הייתה את החוויה הזו, ובעבר קניתי נקודות דרך כל מיני אתרים מפוקפקים ששולחים קודים באימייל ולוקחים קצת יותר כסף ממה שזה אמור לעלות. היום אמרתי לעצמי “טוב, לא מוציאים יותר DLC לגיטר הירו, ואני לא באמת צריך 3000 נקודות שיירקבו לי בחשבון, שווה לנסות ואולי הם תיקנו את השטות הזו בטעות”. מסתבר שהאופטימיות משתלמת.

קניתי 800 נקודות ב-$9.99, שילמתי ב-PayPal, קניתי את ITSP דרך האתר, הדלקתי את האקסבוקס והוא הופיע לי בהורדות של ה-marketplace. כל התהליך לקח בערך 2 דקות. אני כל כך שמח מזה שמיד רצתי לכתוב פוסט. אני מציע לכל בעלי האקסבוקס לרוץ ל-xbox.com ולקנות לכם נקודות בזול ובנוחות, ואז להשתמש בנקודות האלה כדי לקנות אחד מהמשחקים האולי-יקרים-מדי של ה-Summer of Arcade.

שחרר את הכוח

עידן זיירמן|חפירות 10 תגובות »

שני משחקים תפסו את תשומת ליבי בכל הבלגן שמכונה "E3". ומה לעשות, אף אחד מהם הוא לא Metal Gear Solid 4.

הראשון שבהם הוא ה- Wii Fit. מה שנראה בתור גימיק קטן וטיפשי הוא, לדעתי, רעיון גאוני – מהסיבה הפשוטה שהוא לוקח את הרעיון האהוב על נינטנדו, מינימום של חוטים וכפתורים בין השחקן למשחק – ומותח אותו לרמה הגבוהה ביותר האפשרית כיום. המשך »

*פיהוק*

עידן זיירמן|חפירות 4 תגובות »

אוקיי, אחרי כמה מסיבות עיתונאים לתוך E3 2007, מה יש להגיד על התערוכה המכווצת? ובכן, אני מרגיש שמדובר בימי תערוכה: מס' הטריילרים והחדשות שהצטברו לי ב- Google Reader בהחלט גדול מהרגיל… אבל בסך הכל, עושה רושם שהולכת להיות תערוכה מפוהקת למדי. המשך »

משחקים מבוססי-פלסטלינה?

עידן זיירמן|שטויות 3 תגובות »

פרסומת למשחקים מבוססי-סרטים על ה- X360.

אם רק המשחקים היו מוצלחים כמו הפרסומת הזאת…

תגיות:

יום עמוס.

עידן זיירמן|שטויות תגובה אחת »

אני מוכרח להודות, אין לי ממש סבלנות להעלות עדכונים ארוכים ומפורטים היום. וזה די חבל, כי קרו המון דברים, וחלקם די מעניינים. אז אני אתמצת את כולם בפוסט אחד קצר:

  • Vgames שיחקו אותה עם אחלה קומיקס, היום. הוא מתייחס, בין השאר, למה שכתבתי עליו בפוסט הזה, ובפוסט הזה.
  • קהילת מפתחי ה- XNA הבריטית מארגנת תחרות פיתוח משחקים ב- XNA. למי שלא יודע, XNA היא פלטפורמה לפיתוח משחקי עבור "חלונות" ו- X360. תרגישו חופשי לנסות את מזלכם.
  • טריילר מס' 1: הטריילר לגרסה הקולנועית של Dead or Alive. נראה טראשי להחריד. ועם בחורות בביקיני.
  • טריילר מס' 2: באתר של Fallout 3 יש ספירה לאחור לקראת סרטון הטיזר למשחק.

זה הכל, לבינתיים.

מיקרוסופט? בעיות טכניות? לא יכול להיות!

עידן זיירמן|שטויות אין תגובות »

המלצה קצרה, לפני שאני הולך לבדוק את גרסת ההדגמה של ה- Tomb Raider החדש: האתר GameIndustry.biz העלה מאמר קצר על מה שלדעתו מהווה את אחת מנקודות החולשה הגדולות של מיקרוסופט – הבעיות הטכניות של ה- X360 ושירות הלקוחות הגרוע שלהם. מדובר בקריאה מעניינת, ולו רק כי הוא מאוד מעורר הזדהות – אני נוטה להיות אדם סובלני ביותר כשמדובר בכשלים טכניים ובבעיות שונות ומשונות… אבל ברגע שהכשלים הטכניים מלווים בשירות לקוחות מחורבן ובחוסר יכולת להודות בבעיות – אז זה כבר מתחיל לעצבן.

מעניין מה תהיה המדיניות של "מיקרוסופט ישראל" בנושא, כשה- X360 יגיע לארץ.

מי מפחד מעירום חלקי?

עידן זיירמן|חדשות 2 תגובות »

Halo 2 Vista, גרסת ה- PC של משחק הפעולה הפופולרי-להחריד שיצא לפני מיליון וחצי שנים ל- X360, נדחה קצת. ממש קצת. במקום לצאת לשוק ב- 18 במאי, הוא יצא ב- 8 ליוני. לא ששלושה שבועות איחור למשחק עתיק כל כך ישנו משהו למישהו, אבל עדיין, זה גורם להרמת גבה אחת או שתיים.

והסיבה? לדברי מיקרוסופט, הגרסה שתוכננה להפצה "מכילה עירום חלקי", ועל מיקרוסופט לעדכן את אריזת המשחק כדי לכלול אזהרות בנוגע לתוכן.

אי אפשר שלא לתהות על קנקנו של התירוץ התמוה הזה. עוד יותר משעשעת היא התגובה: עדכון שיופץ לרשת יאפשר להסיר את התוכן הפוגעני מהמשחק. באמת, עד כמה שאני זוכר ממשחקים כמו The Sims או Tomb Raider, בדרך כלל זה קורה הפוך: קודם כל יוצא המשחק, ולאחר מכן יוצא עדכון לא-פורמלי שמאפשר להוסיף לו עירום.

אולי כל העסק הזה הוא חלק ממזימה מיקרוסופטית? אחרי הכל, הם אומרים שהגרסאות הבאות של המשחק שיופצו לחנויות יכילו את העדכון בצורה מובנית במשחק. אולי הם מנסים לגרום לנהירה של בני טיפש-עשרה לחנויות, בניסיון לקנות את העותקים הראשונים והלא-מעודכנים, רק בניסיון למצוא, במקום כלשהו במשחק, פטמה?

ובנושא דומה אבל שונה – PC Gamer UK העלה את הביקורת שלו על המשחק. היא לא היתה מאוד אוהדת.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS