Spec Ops: The Line: ביקורת

עופר שוורץ|ביקורת 19 תגובות »

לא מזמן, אני לא זוכר באיזה הקשר, חשבתי על זה שמשחקי וידאו לא באמת יודעים להתמודד עם מלחמה. ברור, יש הרבה משחקים שמתרחשים במלחמות או מכילים מלחמות, אבל מספיק מבט חטוף בסרטים כמו Full Metal Jacket והסרטים הדומים מהתקופה, ועוד מבט חטוף ב-Call of Duty והחברים שלו, כדי להבין את ההבדל. “מלחמה זה כיף!”, אומר Call of Duty, “בואו להרוג מלא אנשים וליהנות מכל רגע!”, וכולם רצים וקונים את המשחק הבא בסדרה, וכל חברה רוצה לעשות את ה-CoD הבא.

Spec Ops: The Line הוא לא ה-Call of Duty הבא. הוא משהו הרבה הרבה יותר טוב ומעניין. הוא יצירת אומנות שדנה בקונספט של מלחמה. והוא עשוי טוב. זה משחק שמעביר רעיונות, מעלה שאלות עמוקות ומעמת את השחקן עם דברים. יש לו מה להגיד על מלחמות, על בני אדם, על השחקן, על הז’אנר של משחקי מלחמה.

המשך »

Total War: Shogun 2: Fall Of The Samurai: Expandalone: Gamepad Review

אבישי רויטבלט|ביקורת 2 תגובות »

אז אחרי שדיברתי על המשחק בפודקאסט ולא הספקתי להגיד את מה שאני רוצה, הטלתי את המחשבות שלי על דף אלקטרוני. להלן ביקורת:

אני לא יודע מה איתכם, אבל אני מתחיל להרגיש כמו ב"גולשים בזמן". בהתחלה יפן העתיקה, אחר כך ימי הביניים באירופה, אחר כך רומא, פתאום ויקינגים, משם שוב ימי הביניים עם הצצה לצלבנים ולכיבוש אמריקה, הופ אנחנו בקרבות ים אימפיראיליסטים, נפוליאון קופץ לביקור, מה? שוב יפן? רגע, למה פתאום יש פה רובים?! ולא, לא מדובר בקמפיין של Modern Warfare 4.

המשך »

אודיטוריום: הדור הבא?

עידן זיירמן|חדשות 2 תגובות »

זקני הבלוג אולי זוכרים שבעבר הרחוק (עוד בימים שבהם הבלוג נקרא "העולם על פי אינטל" ועידן דקל ודני מור כתבו פוסטים) מאוד התלהבתי ממשחק פאזלים שנקרא Auditorium -משחק פלאש (!) שהיתה לו החוצפה לעלות 11$, למרות שהוא משחק פלאש.

מאז, אודיטוריום יצא גם לאייפון, ל- PSN, וממש ב- 24 השעות האחרונות – גם ב- Steam (במחיר 7$, שהוא מחיר לא רע עבורו, לדעתי).

ולמה אני מספר לכם על זה? כי חוץ מזה שלדעתי זה משחק פאזלים שבהחלט כדאי לכם לשחק, עכשיו החברה הקטנה שייצרה אותו מחפשת דרך Kickstarter (כן, נו, הזה שדיברנו עליו ללא הפסקה מאז שטים שייפר עשה את מה שהוא עשה) מימון למשחק ההמשך – Auditorium Duet. השוס הגדול? הרחבת מכניקת הפאזלים שלו לתמיכה בשני שחקנים. שזה נראה מגניב.

המשך »

תגיות: , ,

דיאבלו 3: עכשיו, עם פוּס

עידן זיירמן|חדשות 4 תגובות »

Diablo 3 PauseDiablo 3 עודכן בשבוע שעבר, וכולם מאוד מתלהבים מהעדכון החדש שלו, אבל בין כל השינויים שהוא מציע, הוא כולל תוספת אחת שמעניינת אותי הרבה יותר: אפשרות ל- Pause.

הבחור שלנו בבטא, אלון טאקו, מספר שעכשיו, בניגוד לבעבר, כשאתם משחקים משחק לבדכם, אתם יכולים לעצור את המשחק. ובכך הם מחסלים את הסיבה המעשית העיקרית לכך שאני לא יכול לשחק ב- Diablo 3 אף פעם. כמובן, לכל הקטע הזה של הדרישה לחיבור תמידי יש עוד כמה השלכות, וכמובן, את ההתעקשות המטופשת שלי שלא לרוץ לקנות משחק שאני מרגיש שהמפתחת שלו משתינה עלי בקשת, אבל אני מכיר לפחות כמה אנשים שהתוספת הזו תרצה אותם, ותעשה עבורם את ההבדל בין לקנות ללא לקנות את המשחק.

תגיות: , ,

גיימפוד, פרק 34: ההיפך מ- Namedropping

עידן זיירמן|גיימפוד, סיכום שנה 16 תגובות »

פרויקט סיכום השנה שלנו לא הספיק לכם? בטח שהספיק לכם. אבל בכל זאת החלטנו לסכם אותה עוד קצת. אתם יודעים, למקרה שפספסנו משהו.

[audio:https://www.gamepad.co.il/Gamepod/Gamepod034-5.1.2012.mp3|titles=Episode 34: The Opposite of Namedropping]

להורדה  המשך »

2011: סיכום שנה – חלק ד’

דורון יעקבי|סיכום שנה תגובה אחת »

וואו. איזו שנה מעולה של משחקים. כולם חושבים כך וגם אני. אבל אני חשבתי על זה באופן עצמאי. לא, באמת. בכל אופן, הנה המשחקים שאהבתי במיוחד.

המשך »

דיאבלו 3: רשמים (מעורבים) מהבטא

עופר שוורץ|ביקורת 19 תגובות »

אני אישית כבר מזמן הכרזתי שאני לא אקנה את דיאבלו 3 אם הוא ימשיך להתנהג כמו שהוא מתנהג כרגע. אבל בינתיים, תודות לזיירמן (או לחוסר הזמן הפנוי של זיירמן), קיבלתי הזמנה לבטא, וכמובן שאין לי שום התנגדות לנסות דברים בחינם. אמנם שיחקתי רק כמה שעות בינתיים, אבל זה הזמן הנכון לכתוב מה אני חושב על הבטא, כי אני לא מתכוון לשחק יותר מזה.

אז אני מניח שנתחיל מהרע הפעם. כפי שאתם בטח יודעים, לדיאבלו 3 אין מצב single player. בכלל. יש לו מצב אונליין שבו אף אחד לא יכול להצטרף למשחק שלכם. זה בעייתי מהרבה מאוד בחינות, שדיברו עליהן בהרחבה ב- Rock, Paper, Shotgun למי שמעוניין. בקצרה, הבעיה העיקרית היא שאי אפשר לעשות pause. אף פעם. אבל מה שבאמת הפריע לי זה דווקא הדבר שלא נכנסו אליו בכלל בפוסט ב-RPS: איכות החיבור.

שלא תבינו לא נכון, יש לי חיבור אינטרנט בסדר לגמרי. 10 מגה, חבילת תעדוף-גיימר-שקר-כלשהו וכו’. ועדיין, יש לאג. ובמשחק מהיר ומדויק כמו דיאבלו, זה הורג לגמרי את המשחק. במיוחד בקלאס שאני בחרתי – ה-Demon Hunter, שמבוססת בעיקר על התחמקויות ומלכודות – ובמיוחד כשנלחמים באויבים מהירים (ומי ששיחק בדיאבלו 2 – שזה בטח כל מי שכבר עבר את גיל 10 – ודאי זוכר שלא חסרים כאלה). חצי מהזמן ששיחקתי בכלל היה לי לאג של חצי שנייה או יותר, שזה אפילו יותר גרוע ממה שאני זוכר מהמעט ששיחקתי אונליין בדיאבלו 2, ונראה לי שאז היה לי חיבור ISDN.

SelfKickולצערי הלאג הוא עדיין לא הדבר הכי גרוע שנתקלתי בו. בכל ארבע הפעמים ששיחקתי, אחרי כמות זמן שנעה בין 20 דקות לשעתיים, המשחק העיף אותי. פעמיים כי החיבור התנתק, ופעמיים – וזה ממש הרתיח אותי – כי נבעטתי החוצה. מהמשחק האישי שלי. ע”י ה-“party leader”, שהוא, זו התיאוריה שלי, איזושהי ישות עליונה, כמו ה- AI Director של Left4Dead. מסתבר שאני לא משחק יפה? לא יודע, אני צריך להיות נחמד יותר למפלצות? להגיד שלום לפני שאני מתחיל לזרוק עליהן פצצות?

יכול להיות שאלה בעיקר בעיות של בטא. אבל גם אם יהיו שרתים טובים ונטולי באגים באירופה, זה עדיין לא מונע לאג של 100-200 מילישניות, ניתוקים פתאומיים כשהראוטר/ספקית/מיקרוגל שלכם מחליטים לעשות בעיות, או את כל הדברים שג’ון ווקר דיבר עליהם ב-RPS.

מבחינת גיימפליי, לעומת זאת, המצב שונה לגמרי. דיאבלו 2 היה משחק מעולה, על זה אין ויכוח. ובכן, דיאבלו 3 הוא שיפור משמעותי כמעט מכל בחינה. מה שהכי אהבתי הוא תשומת הלב לפרטים הקטנים – בעיקר כל השינויים שנעשו בניהול המלאי, שהמטרה העיקרית של כולם היא לצמצם כמה שאפשר את הצדדים היותר רפטטיביים ומייגעים של כל ההתעסקות עם הציוד. למשל, הרבה מפלצות משאירות אחריהן כדורים מרפאים, מה שאומר שלא צריך להיסחב כל הזמן עם עשרות שיקויי ריפוי כאילו הייתם סוחר שיקויים. או למשל, לא צריך יותר לעשות identify לחפצים קסומים רגילים, רק מיוחדים. והגאונות האמיתית – הוסיפו מנגנון של crafting, שנותן לשפר חפצים קיימים, ויחד איתו מגיעה אופציה לפרק חפצים לא מעניינים לרכיבים שלהם. אז במקום לחזור כל רבע שעה לעיר כדי למכור ערימה של זבל, המלאי נשאר נקי ומסודר. מה שגם מבטל לחלוטין את הצורך ב- Town Portal.

יש גם שינויים יותר משמעותיים, כמובן. בעיקר הקלאסים – הדמויות החדשות הרבה יותר מגוונות, ובניגוד לדיאבלו 2 שונות זו מזו לא רק בנשקים ובאוסף ה-skills, אלא ממש בסגנון המשחק. זה מתבטא אפילו ברמות ממש בסיסיות כמו ה-mana: לכל קלאס בדיאבלו 3 יש סוג שונה של “אנרגיה”, שמבוזבזת באופן שונה ומתחדשת באופן שונה. ל- Demon Hunter, למשל, יש שני סוגים של אנרגיה, כשכל אחד משמש לדברים שונים ומתמלא במהירות שונה. והדמויות בנויות בצורה שמאוד מעודדת שימוש ב-skills, ככה שבקושי יש סיבה להשתמש בהתקפה הבסיסית. גם האויבים יותר מגוונים, וכבר מההתחלה מגיעים בכל מיני צורות וגדלים – למשל מפלצות שצריך להרוג פעמיים (משהו שאשכרה הצחיק אותי – מפלצת בשם walking corpse שכש”הורגים” אותה הופכת ל- “crawling torso”), או מפלצות שכשהן מתות יוצאות מהגופה שלהן תולעים שהן בעצמן מפלצות.

השינוי היחיד שראיתי בינתיים ולא אהבתי הוא ניהול הדמות. בקצרה, אין כזה. המשחק קובע בשבילכם כמה נקודות נוספות לכל תכונה כשעולים דרגה, וההתקדמות ב-skills היא לינארית לחלוטין. השליטה היחידה שלכם על כל העניין היא “לצייד” תת-קבוצה כלשהי של הכישורים הזמינים (כמות ה-skills שאפשר לצייד עולה עם הדרגות) שבהם אפשר להשתמש. כן, זה אומר שבכל רגע נתון במשחק אתם לא יכולים להשתמש ברוב היכולות שלכם. אני יודע שיש אנשים שהשינוי הזה מאוד ישמח אותם, אבל אני אישית, כפי שכבר התלוננתי כשדיברתי על Bastion בגיימפוד, מעדיף את המשחקים שלי קצת יותר מורכבים, אז כשעושים dumbing down למשחק כמו דיאבלו זה קצת מבאס אותי (למעשה זו השוואה מאוד מתאימה, כי המערכת החדשה מזכירה באופן חשוד את זו של Bastion).

בשורה התחתונה, אני לא חושב שלמישהו היה ספק שדיאבלו 3 יהיה מצוין מבחינת גיימפליי. אז אם לא אכפת לכם מלאג, ניתוקים ומשחק שאי אפשר לעצור, זה משחק מעולה בשבילכם. אם חשוב לכם שמשחק הסינגל פלייר שלכם יהיה באמת סינגל פלייר, או לחלופין אם יש לכם עקרונות ואתם לא רוצים להוכיח לבליזארד שהם יכולים לעשות מה שבא להם ועדיין לקבל את הכסף שלכם, אני ממליץ לוותר.

אני מניח שרוב מי שקורא את הפוסט הזה כבר החליט אם הוא יקנה את דיאבלו 3 או לא (אני מניח שלרובכם התשובה היא “כן”). אני מבין שמה שכתבתי פה כנראה לא ישפיע הרבה לכאן או לכאן. אבל לעזאזל, בשביל מה יש בלוג אם לא כדי לכתוב דעות מפורטות ונלהבות שלאף אחד לא יהיה אכפת מהן?

תגיות: , ,

קנו לעצמכם מתנה לחג: Deus Ex DLC

עידן זיירמן|כללי 6 תגובות »

אוקיי, אז נראה שה- DLC של פורטל 2 לא יספיק לצאת בספטמבר, כפי ש- Valve הבטיחו במקור, אבל החבר’ה מ- Square Enix נחושים למלא במקום Valve את החלל בלבי שמוצא סיפוק רק כשהוא מוריד DLC חדש למשחק כלשהו. שתי חבילות התוכן הנוסף, שעד כה היו שמורות לאנשים שקנו את המשחק בהזמנה מוקדמת דרך Gamestop, Best Buy, Amazon או כל מיני רשתות אחרות שלא ממש מתייחסות לקיומה של מדינת ישראל, שוחררו עכשיו ל- Steam. ואתם יכולים לקנות אותן.

ה- Explosive Mission Pack היא חבילה שעולה 3$ וכוללת כל מיני חפצים וכלי נשק שלא ממש מעניינים אותי (משגר רימונים, פצצה להפעלה מרחוק ואיזשהו מכשיר שפורץ מחשבים – כל מיני דברים שלא ממש משנים כשאתם משחקים דמות שהיא האקר חמקמק כמוני) ומשימה נוספת שסובבת סביב דמותו של Tracer Tong שנקראת Tong’s Rescue. מיד קפצתי וקניתי את החבילה הזו – ממש התבאסתי כשגיליתי שאנשים שמזמינים את המשחק מ- Gamestop מקבלים משימה נוספת, והיה לי ממש חבל שאין לי דרך להשיג אותה בעצמי, כך שבסך הכל, החבילה הזאת די משמחת.

ה- Tactical Enhancement Pack, לעומת זאת, היא קצת יותר מוזרה. היא כוללת רובה ציד דו-קני, רובה צלפים מושתק (אה, כן, אני גם די פציפיסט, אז גם הרובה צלפים המושתק לא ממש עושה לי את זה) ובנוסף… 10,000 קרדיטים נוספים לקניית ציוד במשחק.

זה די מוזר. זה כמו לבקש מאנשים לשלם כסף על צ’יטים. ואם כבר הולכים לכיוון הזה, למה לא לכלול ב- DLC קודי רמאות נורמליים? זה אמנם די דבילי ומגעיל, אבל הגיוני בערך באותה המידה כמו תוספת ה- 10,000 קרדיטים שנמכרת בפועל. קחו את שני הדולרים שהחבילה הזאת עולה, ותשתמשו בהם בשביל לקנות את Frozen Synapse במקום. זו נשמעת לי כמו השקעה טובה בהרבה.


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS