למה מעלית?

עידן זיירמן| כללי הוספת תגובה

זו לא הפעם הראשונה ולא השנייה שפוסטים בבלוג של Introversion זוכים כאן להתייחסות. הפעם, מדבר כריס על (תחזיקו את עצמכם, זה הולך להיות משפט משעמם) ההתלבטות בין פייתון ל- Lua בתור שפת הסקריפטים שהם הולכים להשתמש בה במשחק אותו הם מפתחים בימים אלה, Subversion. אבל גם עבור אלה מביניכם שלא נוהגים לתכנת בזמנם הפנוי, מדובר בפוסט מעניין. הסיבה לכך עלולה להראות קצת ביזארית: הוא מכיל התייחסות לאובייקט החדש אותו כריס מוסיף לעולם של Subversion – מעליות.

כל מי שטורח לעקוב אחרי הבלוג של Introversion יודע כבר שכריס היה עסוק, בחודשים האחרונים, בפיתוח אלגוריתם שמסוגל ליצור עיר באופן אוטומטי, עד לרמה של בניינים אינדיבידואלים. הטכנולוגיה הזאת די הרשימה אותי, וזה עוד מבלי שבאמת יש לי (או לכל אחד מהאנשים האחרים שעוקבים אחרי הבלוג) מושג על מה המשחק. אבל הנקודה שבה כריס התחיל לדבר על סימולציה נכונה של תפקוד מעליות היא הנקודה שבה באמת התחלתי לתהות מה לעזאזל החבר'ה הפסיכים האלה מתכננים להם שם.

איזה סוג של משחק מחייב סימולציה של עיר שלמה מצד אחד, וירידה לרמת פירוט של תנועת מעלית בתוך בניין מצד שני? שימו לב לרכיבים שכריס מפרט בסימולציית המעלית שלו: הוא מתייחס לחיישנים שנמצאים בכל קומה וקומה, וכפתורי "זימון המעלית" שנמצאים בכל קומה וקומה, על מנת ליצור התנהגות אמינה עבור המעלית שלו. גם אם אני יכול לחשוב על כמה וכמה משחקים שניסו לעשות סימולציה של עיר שלמה, רובם נעצרו ברגע שזה הגיע לסימולציה של מה שמתרחש בתוך הבניינים עצמם… בטח שלא ברמת פירוט שמתיימרת להציג מודל ריאליסטי לתנועת מעלית.

מה לעזאזל הם מתכננים להם, החבר'ה מ- Introversion? והאם אין סיכוי כלשהו לכך שאולי, הפעם, הם מנסים לקפוץ מעל לפופיק? אני לא בטוח לאן כל זה מוביל (יש לי איזושהי אינטואיציה שאומרת לי "סימולציה פוליטית", בסגנון מה ש- Republic: the Revolution ניסה להיות), אבל מה שבטוח הוא שמידת ההתעניינות שלי במשחק הזה קפצה כרגע בכמה רמות.

תגובה אחת ל “למה מעלית?”

  1. אופיר מאת אופיר:

    תשמע, מישהו צריך למצוא תעסוקה לכל מרובעי הליבות של הגיימרים… אולי גם לתת סיבה לשדרג לשמונה ליבות בעתיד…
    השאלה היא האם הוא יעשה סימולציה מדוייקת לצריכת האנרגיה של המעלית -> ההשפעה על חשבון החשמל של הבנין -> עליית התשלום לוועד הבית -> ירידה בשביעות רצון של הדיירים -> לחץ פוליטי ליצירת מקורות אנרגיה חלופיים לנפט שמחירו בשמיים
    (-;

הוספת תגובה


התחבר RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS